انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
دسته بندی محصولات
ورود

اولویت‌های وزارت بهداشت در سال ۹۴

اولویت‌های وزارت بهداشت در سال ۹۴


وزیر بهداشت ضمن تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای سال ۹۴ در عین حال منطقی شدن هزینه‌های خدمات دندانپزشکی برای مردم، نظارت بر تعرفه‌ها، افزایش شمار تخت‌های ویژه در بیمارستان‌ها و انجام اقدامات لازم در حوزه درمان ناباروری، بیماری‌های اعصاب و روان و صعب‌العلاج را از جمله اولویت‌های این وزارتخانه دانست.

دکتر سیدحسن هاشمی با انتشار مطلبی تحت عنوان «سرمایه گذاری در بخش سلامت؛ پایداری در اقتصاد و امنیت» در وب سایت شخصی خود، آورده است: «سال ٩٣ با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید. سالی که طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید کلید خورد.

در سال جاری نیز یکی از کارهای اساسی من و همکارانم، مراقبت از دستاوردهای این طرح ملی است. البته باید تلاش کنیم خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بهتری در اختیار مردم قرار گیرد و اشکالات و نقایص این کار تا حد امکان برطرف شود. امیدوارم در این مسیر و به منظور کاهش هزینه‌های درمانی مردم، از همکاری بیشتر بیمه‌ها بهره‌مند شویم.

در سال ٩۴ خدمات بسته بهداشت دهان و دندان تا پایه ششم دبستان استمرار خواهد یافت و چنان چه بیمه‌ها همراهی کنند، مردم می‌توانند با هزینه‌های منطقی، خدمات دندانپزشکی را دریافت نمایند.





نظارت بر تعرفه‌ها، ارتقا و گسترش اورژانس بیمارستانی و توجه به بهداشت محیط و مواد مصرفی در مراکز عرضه مواد غذایی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سال جاری خواهد بود.

همچنین افزایش تخت‌های CCU و ICU را در برنامه داریم که امیدوارم با همکاری نهاد‌ها و بخش خصوصی تا پایان سال بتوانیم شاهد فعالیت تعداد قابل توجهی تخت در سراسر کشور باشیم.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود اینکه در کشور ما معماری و ساخت وساز بیمارستان‌ها به صورت سنتی انجام می‌گیرد؛ لازم است به منظور افزایش میزان رضایتمندی مردم، شیوه ساخت وساز بیمارستان‌ها از حالت سنتی به استاندارد جهانی تغییر شکل یابد.

سرمایه گذاری برای زیرساخت‌ها و توجه به عدالت در توسعه خدمات درمانی در سراسر کشور هم یکی دیگر از کارهای مهم ما خواهد بود.

امیدوارم در سال ٩۴ با کمک خیرین بتوانیم به تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه ناباروری، اعصاب و روان و بیماران صعب العلاج نیز جامه عمل بپوشانیم.

تلاش می‌کنیم در حوزه ناباروری صندوقی با حجم پولی مناسب ایجاد کنیم تا افرادی که به دلیل هزینه‌های بالای درمان ناباروری، به دنبال درمان نمی‌روند، از امکانات این صندوق استفاده کنند.

در یک کلام باید همه مردم و مسئولان به این باور برسند که در کنار امنیت، سلامت یکی از اولویت‌ها و حتی مهم‌تر از امنیت است. البته سلامت هزینه بر است، اما این هزینه به معنی هدر دادن سرمایه و پول نیست. باور کنیم که سرمایه گذاری در بخش سلامت موجب پایداری در اقتصاد و امنیت می‌شود.»

منبع: دندانه


۰۹ خرداد ۱۳۹۴
اخبار

رویان پژوه در ایام عید تعطیل نیست

بهار با هلهله و پای کوبان در راه است و زمین و زمان انتظارش را می‌کشند امید است در این روزگار خجسته ایام به کامتان باشد انتشارات رویان پژوه به اطلاع می رساند مجموعه از یکشنبه پنجم فروردین ...
files-pezeshki-news-3-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg