انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
دسته بندی محصولات
ورود

ایران، کشوری با آمار بالای جراحی زیبایی بینی در دنیا

ایران، کشوری با آمار بالای جراحی زیبایی بینی در دنیا

.

..

.

.



جراحی زیبایی بینی دومین عمل زیبایی شایع در آمریکا می‌باشد.



.

این نوع جراحی زیبایی مقام اول را در بین عمل‌های زیبایی در خاورمیانه را دارد. همچنین همچنین کشور ایران با آمار بالا جراحی زیبایی بینی، به عنوان پایتخت جراحی زیبایی بینی در دنیا شناخته شده است. این نوع جراحی نیز مانند سایر جراحی ها، ویژگی‌های خاص خود را دارد و در برخی مواقع ممکن است عوارض و عواقب نه چندان خوشایندی برای بیماران داشته باشد به همین دلیل بیماران قبل از اینکه تصمیم به عمل جراحی بگیرند، لازم است آگاهی کافی در مورد جوانب مختلف این موضوع داشته باشند. 

.

..

.

.علت علاقمندی ایرانیان به جراحی و تغیر در شکل بینی بیش تر به دلیل فرم ژنتیکی صورت و بینی و شاخص های قومی و نژادی در منطقه می‌باشد. با بررسی صورت و بینی در نژادهای مختلف جهان در می‌یابیم که در نقاط مختلف کره زمین از شرق ژاپن تا غرب قاره آمریکا اسکلت استخوانی و غضروفی بینی در منطقه خاورمیانه بزرگ ترین حجم را به خود اختصاص داده است. با انجام جراحی بینی، کل صورت و چهره دستخوش تغیرات وسیعی می‌گردد که با هیچ یک از اعمال دیگر جراحی پلاستیک صورت قابل مقایسه نمی‌باشد.

تاریخچه اولین جراحی زیبایی بینی در ایران به بیش از 40 سال پیش بر میگردد. در آن زمان آقای دکتر اصانلو پس از دیدن دوره‌هایی در کشورهای فرانسه و آمریکا به ایران بازگشته و به عنوان اولین جراح پلاستیک با انجام تعداد بسیار زیاد اعمال جراحی پلاستیک به خصوص جراحی زیبایی بینی در جامعه آن روز ایران، این عمل را به دیگر همکاران آموزش داده و شاگردان زیادی نیز تربیت نمودند که در نهایت این نوع جراحی در ایران مقبولیت عام پیدا کرد وبا وجود پاندومی ویروس کرونا همچنان در رتبه‌‌ی اول جراحی زیبایی می‌باشد

.

منبع:

کتاب بینی‌ام را عمل کنم یا نه تالیف دکتر حامد کاکه خانی 

۰۳ تیر ۱۴۰۰
اخبار