انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
دسته بندی محصولات
ورود

تأثیر کرونا بر کتابخوانی و بازار کتاب‌های دیجیتال

تأثیر کرونا بر کتابخوانی و بازار کتاب‌های دیجیتال آغاز دوره شیوع کرونا و قرنطینه‌های اجباری باعث شد، میزان مصرف دیجیتالی کتاب‌دوستان افزایش داشته باشد اما با تداوم بیماری و بازگشت امور به روال قبلی، وضعیت به حالت اول و شرایط طبیعی خود بازگشته است.
کتاب‌های الکترونیک در همه‌گیری دسترس‌پذیرتر از کتاب‌های کاغذی بودند، زیرا برای خرید آن‌ها نیاز به خروج از خانه نبود و همچنین نیاز به ویروس‌زدایی نداشت. هرچند بعدها مشخص شد که بیماری کووید 19 از راه تماسی منتقل نمی‌شود، اما این همه‌گیری در ماه‌های ابتدایی تاثیر چشم‌گیری بر فروش روزنامه، مجله و کتاب داشت؛ زیرا مردم نمی‌دانستند چگونه می‌توانند آن‌ها را ویروس‌زدایی کنند.
مدیر‌ روابط عمومی فیدیبو با اشاره به اینکه در زمان همه‌گیری بیماری کووید 19 استقبال مردم از خرید کتاب الکترونیک چندین برابر شد، به خبرنگار ایبنا گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که پیش آمد، مردم تصمیم گرفتند، مدیوم‌های دیگری را تجربه کنند و باعث شد کتاب‌های صوتی و الکترونیک بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید نشر دیجیتال در ایران به رسمیت شناخته‌شود، ادامه داد: قرار نیست این نوع نشر، فضای کتاب کاغذی را تهدید کند یا جایگزین آن شود. نشر دیجیتال و کاغذی کنار هم رشد می‌کنند. با اینکه گاهی شرایط استفاده از یکی مهیا نیست، گاهی فرد علاقه بیشتر به استفاده از کتاب الکترونیک یا صوتی یا کاغذی را دارد، در هر صورت مهم محتوایی است که باید در اختیار مخاطب قرار بگیرد.
۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اخبار

رویان پژوه در ایام عید تعطیل نیست

بهار با هلهله و پای کوبان در راه است و زمین و زمان انتظارش را می‌کشند امید است در این روزگار خجسته ایام به کامتان باشد انتشارات رویان پژوه به اطلاع می رساند مجموعه از یکشنبه پنجم فروردین ...
files-pezeshki-news-3-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg